Szint- és kreditrendszer

Go down

Szint- és kreditrendszer

Témanyitás by Cerebro on Hétf. Júl. 25, 2011 7:33 pm

SZINTRENDSZER

A karakterek fejlődését a szintrendszer méri, melyben öt nagy szintet különböztetünk meg:

I. entered apprentice
II. fellow craft
III. master mason
IV. secret master
V. perfect master

A szintlépés nagyon egyszerű, a usernek nem kell mást tennie, mint játszania. A hozzászólások száma alapján alakul a szint, ami azt jelenti, hogy beleszámít az off-topikban írt hozzászólás is, viszont minden játékos esetén elvárt, hogy hsz-számait ne az off-topikban tornássza fel! Amennyiben felmerül a gyanú, hogy valaki így kerüli meg a szabályokat, akkor esélyes, hogy az illető hsz-számát a vétséghez viszonyított mértékben csökkentjük. (Ezzel nem azt akartam mondani, hogy senki ne használja az off-topikot, de ha már használja, akkor játsszon is!)

A szintek a játék során a mutáns karakterek képességét és az ember karakterek ügyességét és szakértelmét jellemzik. Természetesen a játék lényege a karakter minél jobb kijátszása, ezért az alább fűzött magyarázat az egyes szintekhez csupán útmutatás! Amennyiben valakinek a játékstílusa nem illeszkedik a szintben meghatározotthoz, úgy sajnos hsz-szám csökkentést kell rajta is végrehajtani.


I. ENTERED APPRENTICE
A mutánsoknál ez a szint jelöli a kezdő, elsődleges képességgel rendelkező egyéneket. Az elsődleges képesség a mutánsnál már kifejlődött, tudja is használni, de játékbéli kedv alapján lehet csetlő-botló, bénázó karakter is. A lényeg, hogy mutációja egy konkrét képességet jelentse a karakteralkotásnál megadott "táblázat" alapján.
(Pl. gondolatolvasó mutáns csak és kizárólag gondolatot olvas! Hamis emlékeket nem helyez el, tárgyakat nem mozgat, senki agyát nem főzi meg!)


Embereknél ez a szint jelöl egy hétköznapi halandót, aki talán a többiektől eltérően rendelkezik valamilyen speciális szakértelemmel, de ide sorolandó az is, ha a karakter orvos, vegyész, fizikus, festő, szakás és hasonlók. Csak a kreativitás szab gátat annak, hogy mit tekintünk szakértelemnek, de kiválasztásánál ügyelni kell arra, hogy ez a kezdő karakter ne legyen a világűrt megjárt atomtudós-hidrobiológus-robbantási szakért-szexisten. Halmozni a különböző szakértelmeket és ügyességeket csak később ildomos.

FONTOS: az előtörténetben fel lehet - sőt ajánlott is - tüntetni több dolgot, amihez az illető ért. De a játékban, a második-harmadik szint eléréséig ne nagyon kerüljön rá sor, hogy az illető minden téren profi. Se mutáns, se ember esetén ez nem megengedett.
(Pl. egy mutánsnak már lehet sejtése arról, hogy másodlagos képessége, vagy továbbfejlődött elsődleges képessége ott lappang benne, vagy már használta is véletlenül, de a játék során ezt szándékosan ne tegye, míg el nem éri a megfelelő szintet. Vélelmezzük, hogy mire eléri a további szinteket, addigra lesz annyi játékbéli tapasztalata, hogy nem kell vérpistulástól tartani!)


II. FELLOW CRAFT
A mutáns képességeknél kifejtésre került, hogy minden mutánsnak lehet egy másodlagos képessége, amely teljesen eltérhet az elsődlegestől. Ezen a szinten már a játékban is előbukkanhat ez a mutáció, de a karakter még nem képes tudatosan használni azt. Lehet róla tudomása, történhetnek gikszerek, de közel nem lehet olyan erős és fejlett, hogy mindkét képességét probléma nélkül alkalmazza.
Amennyiben valaki úgy dönt, hogy nem kíván teljesen eltérő másodlagos képességet, úgy az elsődleges képességét fejlesztheti tovább. Ugyanígy ezen a szinten tapasztalhatja meg először, hogy mivé is képes fejlődni, mi újdonságot tud kicsikarni megszokott mutációjából.
(pl. Gondolatolvasó mutánsunk a gondolatai erejével leveri a poharat az asztalról, becsapja az ajtót, kinyitja az ablakot, és így tovább.)

Emberek esetén is hasonlóképp kell felfogni a szintlépést, így az addig egy szakterületen jeleskedő illető most már akár még ügyesebb és okosabbá válhatott. Ám ha valaki tegyük fel sportolót, vagy utcafiút/lányt alakít, és eleddig gyorsan futott, akkor második szinten elkezdhet ügyesen kerítéseken átmászik, a felnyársalódás veszélye nélkül, vagy egyszerűen szemfülesebb lesz.

Talán szűk a határvonal a két szint között, de azért remélem mindenki érzékeli az árnyalatnyi különbséget, hiszen nem az a lényeg, hogy játékstílust váltson az illető, hanem hogy játékstílust fejlesszen, több lehetőség nyílik meg előtte! (Ez a kiegészítés minden szintre vonatkozik!)


III. MASTER MASON
Ezen a szinten a másodlagos mutáció beéri az elsődlegeset, így az illető mutáns mindkét képességét képes gond nélkül használni. Természetesen itt sem ildomos vérpistává válnia, ezért valamilyen úton módon akadjanak buktatók a világhatalom felé vezető úton. Szemléltetésképp: a harmadik szinten lévő mutáns ügyesebb, mint a második szinten lévő, de közel sem olyan erős, mint a negyedik szintű. Van két képessége, vagy továbbfejlődött harmadik, de ettől függetlenül a játékszabályokat még mindig betartja.

Az emberekre hasonló módon érvényesül, mivel a harmadik szinten lévő ember már jelentősen kiemelkedik az embertársai közül. Vagy kimagasló teljesítményével, vagy intelligenciájával, ügyességével, bármi ehhez fogható módon. A mutánsokhoz viszonyítva könnyedén megadható ennek a szintnek az esszenciája: harmadik szinten lévő ember már van olyan ügyes - vagy szerencsés -, hogy sérülések nélkül túléljen egy erős mutáns-támadást. (Elmenekül, eliszkol, elbújik, vagy bármi hasonló, kijátszható módon.)
Pl. ha az illető ember katona, akkor ezen a szinten pöpecül bánik a fegyverekkel, gyors is, okos is és még horgolni is tud.


IV. SECRET MASTER
Az e szinten lévő mutáns az előbbihez képest már nem csak ügyes, de erős is. Képesség az ereje csúcsán van, mondhatni, lett légyen szó a elsődleges-másodlagos kapcsolatról, vagy az elsődleges és egyetlen képesség továbbfejlődéséről. Kevés akadály van előtte, és az a kevés is leginkább abból származik, hogy senki sem tökéletes és úgy játszik, hogy mások is élvezzék.

A fentiekhez hasonló módon alakul az ember sorsa is, mivel 4. szinten már ő a kakas a szemétdombon, és ha kell, egy mutánssal is megverekszik. Ekkorra beszerezhet különleges tárgyakat, fabrikálhat fegyvert, sportkocsiba, helikopterbe pattanhat, mutánst üldözhet, mutánsüldözőt üldözhet, szinte alig van előtte akadály. (Akadály - lásd. fent!)


V. PERFECT MASTER
Nem tudom, hányan érik el ezt a szintet, de ez lenne jelenleg az utolsó, amit karakter elérhet. Az ötödik szint jelenti azt, ami Magneto, Xavier vagy Jean Gray a többi mutánshoz képest. Ugyanez vonatkozik az emberekre is, hiszen ekkorra már annyi kreditet gyűjtöttek össze a kedves játékosok, hogy jó pár szívüknek, küldetésüknek, céljaiknak fontos dolgot beszerezhettek, és janik lehetnek a többiek között.
Fontos megjegyezni, hogy ennek a szintnek az elérése nem jelenti, hogy az Admin bölcs és vigyázó szemei elől elmenekülhetne bárki is. Továbbra is él az alapszabály és minden kiegészítője, a szint maga inkább azt jelzi - és főleg a többi, esetlegesen kezdő játékosnak -, hogy aki elérte, az bizony megdolgozott érte. Remélem, hogy aki játékával az ötödik szintig eljut, az bölcsességében és tapasztalatban is nagyra nőtt.

Nos, ennyi lenne a szintekről, a mutáns és emberi képességek fejlődéséről, remélem mindenkinek érthető iránymutatást ad ez a játék során, és nem mellesleg okosan használja ki az ezzel kapott lehetőségeket.

Amennyiben a szintekkel kapcsolatban bármilyen félreértés adódna, úgy örülnék ha az admin-t keresné fel mindenki kisebb-nagyobb problémáival, és együtt találnánk megoldást.


FONTOS TECHNIKAI MEGJEGYZÉS - amennyiben valaki a szintjének megfelelően másodlagos képességre vágyik, vagy az elsődleges képességét kívánja kiegészíteni pár mondattal, úgy az előtörténetét folytatva - és nem módosítva (editelve) - tegye azt meg egy új posztban! Ez alól nincs és ne legyen kivétel, és minden változás szerepeljen a fent említett helyen!

FONTOS II. - aki híres, hírhedt karaktert indítana, és az ismert karakternek több, hasznos képessége van, úgy az előtörténetben jelöljön meg egyet elsődlegesként, amit kezdő játékosként a leginkább kihasználni szeretne, és onnantól kezdve rá is érvényes a szintrendszer!



avatar
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

http://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

KREDITRENDSZER

Témanyitás by Cerebro on Hétf. Júl. 25, 2011 7:55 pm

KREDITRENDSZER

Kredit jár minden egyes játéktéren postolt hozzászólás után - ez azt jelenti elméletileg,hogy ha valaki nem offol off-téren, annak pont ugyanannyi kreditje van, ahány hozzászólása, kivéve az előtörténetet, mert azért még nem jár kredit.

Senkit ne tévesszen meg, a szint- és kreditrendszer közötti eltérés, mivel az egyik összhozzászólás-számot néz, a másik csak játéktéri hozzászólásokat. Ettől függetlenül még így is gyönyörűen megmutatkozik, ha valaki off-téren érte el az 5. szintet, és természetesen ezt hosszútávon, a többi játékosra tekintettel, nem lehet tolerálni.

Az alább közölt lista nem teljes és végleges, ezért ha bárki olyan dolgot szeretne, ami nem szerepel benne, az egy PM segítségével felveheti az admin-al a kapcsolatot, hogy bekerüljön az árlistába a kívánt dolog, eszköz, stb.


NEM JÁTÉKOS KARAKTER (NJK)

  • 0kr - az első két NJK ingyenes
  • 10kr - ember NJK, különös szakértelem nélkül
  • 20kr - mutáns, vagy különösebb szakértelemmel rendelkező ember


HELYSZÍN (TOPIKKAL)

  • 0kr - munkahely, ha előtörténet különösen indokolja (elfogadás, mérlegelés alapján)
  • 15kr - szerény lakhely a városban (pl. garzon, albérlet)
  • 15kr - titkos búvóhely (pl. kicsiny faház az erdőben)
  • 15kr - összkomfortos lakás a városban
  • 40kr - több férőhelyes, titkos bázis
  • 40kr - családi ház, nagy telek, nagy épület, zegzug, garázs, titkos pince

  • 50kr - titkos laboratórium és hasonló létesítmények
  • 100kr - titkos támaszpont, akárcsak a Xavier birtok alagsora

  • 50kr - előtörténeten kívüli spéci épület, a fentieken túlmenően (mérlegelés alapján)
  • 125kr - magánsziget


JÁRMŰVEK

  • 0kr - hétköznapi autó, motor, canga, roller, motorcsónak (előtörténet alapján)
  • 15kr - kivételesen gyors haladást biztosító jármű (sportkocsi, motor), kivéve repülő
  • 30kr - luxusjármű: yacht, kisméretű magánrepülő, hobbi helikopáter
  • 50kr - luxusjármű: magánrepülő és ami a fentiek között nem szerepel
  • 100kr - mérlegelés alapján a fenti hagyományos járművek körét meghaladó, egyéni, speciális közlekedési ESZKÖZ


ESZKÖZÖK - FEGYVEREK

  • 0kr - előtörténetből eredeztethető lőfegyver, leginkább önvédelmi, vadászati és szolgálati (mérlegelés)
  • 0kr - lőfegyvernek nem minősülő, egyéb fegyverként használható dolog (kés, baseballütő, ilyesmi)
  • 20kr - gépfegyver és társai
  • 50kr - aknavető, gránátvető és társai
  • 75-100kr - egyéb, a fentiek közé nem tartozó, különleges fegyver, minden, ami nem hétköznapi és mérlegelés alá tartozik



Amennyiben valaki úgy érzi, hogy nem biztos dolgában, és nem tiszta számára, hogy kredites-e az eszköze, felszerelése, akkor kérdezzen!

~°~°~°~°~°~°~°~°~°~


Az előtörténet után posztolandó adathalmaz (+példa):

Megszerzett kredit: 60 + 25 jutalom = 85
Elhasznált kredit összesen: 70
Szerzemények:
- titkos laboratórium - 50kr
- két ember NJK, mint kísérleti nyúl - 20kr
- mutáns rabszolga 0kr - kaland jutalom

KÓD!

Kód:
[color=white][b]Megszerzett kredit:[/b] [/color]
[color=white][b]Elhasznált kredit összesen:[/b][/color]
[color=white][b]Szerzemények:[/b][/color]
-
-
-


A hozzászólást Cerebro összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Júl. 30, 2011 2:29 pm-kor.
avatar
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

http://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.