Post-Outsiders
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FONTOS - Karakteralkotás

Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Hétf. Júl. 04, 2011 7:15 pm

Hogyan is kezdj hozzá a karaktered megalkotásának? Megpróbálom néhány pontban vázolni:

1. FAJ - Először is érdemes eldönteni, hogy mutáns vagy ember karaktert akarsz kijátszani. A különbség elég mérvadó: a mutánsnak különleges képessége (szuperereje) van, míg az emberek valami másban jártasak. A képességek tárházának csupán fantáziád szab határt, illetve józan eszed. Amennyiben józan eszed cserben hagy, úgy besegítek én.

2. AVATAR - Az avatar egy kép, amely ott fityeg minden bejegyzésed mellett, élénkíti játékostársaid fantáziáját, hisz elképzelhet téged. Itt sincs túl sok megkötés, csupán a jóízlés. Én szorgalmaznám, hogy kerüljük az animékből, mesékből származó képeket, mivel az élőszereplős portrék mutatósabbak.

3. ELŐTÖRTÉNET - Az előtörténetet fel kell építeni. Ez azt jelenti, hogy legyen eleje, közepe és vége. Az illető szülessen meg, cseperedjen fel és ne haljon meg, mert még szükséged lesz rá a játékhoz. Lehet nő vagy férfi, lehet fiú vagy lány, egy kikötésem van, csecsemő ne legyen. Lehet házas vagy elvált, lehet gyermekes vagy gyermektelen. Bármi elfogadható, ami nem lép ki az ózonrétegen túlra. Tehát az űrlények tilosak.

4. NÉV - A karakterednek legyen emberi neve, mutánsoknál pedig opcionális (választható) egy fantázianév (lásd pl. Magneto) is. Előre jelzem, hogy a névnek kitaláltnak kell lennie (képregény, filmes karaktereknél nem), így elfogadhatatlan olyan híres vagy hírhedt illetőket behozni a játékba, akik valaha jártak ezen a bolygón. Ez a minimum fantázia elve, így akinek arra sincs képessége, hogy egy kereszt- és egy vezetéknevet kiötöljön, abból sajnos vélve hiszem, hogy szerepjátékos lesz.

5. KÉPESSÉG - Igen, fontos dolog. De van-e szükségünk egyetlen böfögéssel univerzumokat elpusztító lényekre? Nincs. Ezt a rendszert szabályozni a legnehezebb, így én most adok egy esélyt a leendő játékosoknak, hogy megegyezésre jussanak a józan eszük a fantáziájukkal, és alkossanak egy olyan képességet, ami nekik tetszik. Ámde jelzem, hogy a harmadik Főnix-klón után vérpad jár a vérpistáknak.

6. VÉRPISTÁK - őket senki sem szereti, de valahogy mégis megszületnek. Hogyan ismerj fel egy vérpistát? Egyszerű: sebezhetetlen, utolérhetetlen és halhatatlan. A három fosztóképző miatt mi is megfosztjuk őket a játék élményétől. Szabályt erre sem alkotok, hogy ki számít vérpistának, mivel az 5. pont ad némi iránymutatást, ám amikor az első felbukkan, abban a pillanatban Cerebro megfőzi az agyát. (gyk.: jár egy figyelmeztetés, jár a törvényes tárgyalás, de jár a büntetés is)

7. HÁTTÉR - Milye van a karakternek? Hát élete. Ezt alkosd meg te, kényed-kedved szerint. Előre jelzem, hogy nem lesznek preferálva a multimilliomos jazzdobosok, mert életemet teszem rá, hogy egy hétköznapi (USA-béli hétköznapi pl.) karaktert sokkal jobban ki lehet játszani, mint egy elefántcsonttoronyban üldögélő olajmágnást. Esküszöm! Ebben az esetben sem alkotok szabályt, mivel előfordulhat, hogy valaki nagyon jól megfogalmazza amit akar, de akkor az tényleg legyen jó, máskülönben megy a levesbe.

8. FELSZERELÉS - nem fogom köbcentire és kilóra megmondani, hogy mid lehet és mid nem. Meglepetés, de az 5-6-7. pont szabályai itt is érvényesek, így gondolkodjon mindenki hétköznapi használati tárgyakban, ne pedig összecsukható magánrepülőben és gyémántberakásos rolexekben, illetve harcihelikopterekben és aknavetőkben. Ha valakinek fegyvere van, akkor azt tudjuk már meg, hogy hol szerezte, még ha nincs is rá engedélye.

Aranyszabály: azért van az, hogy előtörténetet kell készíteni, mert így tudható meg, hogy az illetőnek van-e fogalma arról, amit csinál. Ha már látjuk, hogy van, akkor megnézzük, mennyire szállt el.
Ha elszállt, figyelmeztetünk a hibákra. (Ugyanúgy figyelmeztetünk, ha át kell írni.)
Ha nem szállt el, akkor benyomulhat New Yorkba, vagy ahova szeretne.


+1: régimódi lehetőség volt, hogy saját lakása legyen a karaktereknek. Nem tartottam túl fontosnak ezt átmenteni, mivel a játék külön lakás-topik nélkül is élvezetes lehet, ha a játékosok megoldják. Ez a nem-szabály szabály még később változhat.

A változtatás jogát pedig minden szabályponttal kapcsolatban fenntartom!


A hozzászólást Cerebro összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Aug. 19, 2011 10:10 am-kor.
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Hétf. Júl. 04, 2011 7:58 pm

A kész előtörténetet, amit a minta alapján elkészítettél, egy újonnan nyitott topikba kell bemásolni, az ADATBÁZISon belül!

Az előtörténetet minden esetben elolvassa egy arra feljogosított moderátor, aki dönt az elfogadásról (beengedésről), az esetleges pótlásról, javításról, vagy kezdeményezhet egy részletes előzetes mintajátékot, ha arra szükség van.

MINTAJÁTÉK: amennyiben az előtörténet megfogalmazása, hangulata megfeleltethető egy mintajátéknak, akkor nincs szükség külön mintát írni. Erről minden esetben az előtörténet elfogadója dönt.




A hozzászólást Cerebro összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Júl. 06, 2011 3:20 pm-kor.
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Kedd Júl. 05, 2011 2:18 am

AVATAR

Bár már említettem, az avatar azt a képet jelenti, amely a hozzászólásaidban megjelenik bal oldalt, illetve a profilodban.

Bármilyen portré választható, de kedvezőbb elbírálást nyernek az élő embert (vagy nagyon jól festett, rajzolt) ábrázoló képek, lehetőleg a jó ízlés határain belül. Nem fogunk vitázni azon, hogy mi tartozik ebbe a kategóriába, szerintem mindenki érti, hogy nem szeretnék 18-as karikát kirakni.

A kép mérete legyen 150x250 képpont, máskülönben rosszul mutat. Akinek nem sikerül szabványméretre vágni a képet, az vegye fel a kapcsolatot a staffal, vagy egy tapasztalt játékossal. [/b]
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Szer. Júl. 06, 2011 12:26 am

CSOPORTOK

Miután megalkottad és posztoltad (elküldted) az előtörténetedet a saját magad által nyitott topikban, adatbázison belül a megfelelő helyen, a banner alatti menüben a csoportokra kattintva kiválasztod a mutáns vagy ember csoportot, és leadod jelentkezésed. Ezután a staff egy tagja elfogadja azt, és máris beszíneződik a neved, csoportodnak megfelelően.




A hozzászólást Cerebro összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Aug. 30, 2011 9:29 pm-kor.
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Szomb. Júl. 23, 2011 4:41 pm

FRAKCIÓK, TÁRSASÁGOK, CSAPATOK, TEAMEK, PAJTÁSOK ÉS TÁRSAI

Álljon itt egy kisebb útmutatás arra nézve, hogy hogyan is lehet orientálódni ebben a mutánsoktól nyüzsgő világban.

Nézzük először a mutánsokat: alapvetően négy nagy "csoportba" tartozhatnak, kedvük szerint.


1. Független és rejtőzködő mutánsok - ők azok, akik az átlagember életét szeretnék élni, nem kérkedve képességükkel, sőt ha lehet, akkor le is tagadják azt. Hétköznapi állásuk lehet, hétköznapi családdal és hétköznapi teendőkkel. Ha úgy van, akkor gyötörheti őket némi lelkiismeret furdalás amiatt, amilyenek, vagy csak szimplán nem foglalkoznak a dologgal. Egyértelműen nem tartoznak egyik nagy oldalhoz sem, mivel nem foglalkoztatják őket a mutánsok dolgai, úgy érzik, ők nem tartoznak abba a közösségbe. (Ám ettől függetlenül szimpatizálhatnak.)

2. Független, nyílt mutánsok - nem rejtik véka alá a különleges képességüket, nincs semmilyen kivetnivalójuk abban, hogy mások, mint a "közönséges" emberek. Szintén nem csatlakoztak egyik nagy csoporthoz sem, nem vallanak nagyfilozófiai elveket, és nem érdekli őket a háború. Esetenként pártolhatják valamelyik fél érdekeit, de lehetnek magányos farkasok vagy szerencsevadászok.

3. Charles Xavier követői - ("jók") - akik ehhez a csoporthoz tartozónak vallják magukat, azok úgy érzik, hogy a mutáns-ügy megoldása nem jelent mást, mint párbeszédet az emberek és a mutánsok között, a probléma közös jellegének elismerését és jó adag pacifizmust. Akik a Xavier féle iskola tanuló és tanárai, azok jó eséllyel ide tartoznak, és persze nincs kizárva, hogy később átállnak a másik oldalra (vagy kiszállnak a harcból).

4. Magneto követői - Mutáns Testvériség - egyértelmű céljuk, hogy radikálisabb módszerekkel lépjenek fel a mutáns-ügy megoldása érdekében, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy nem rajonganak az emberiségért, úgy összességében. Magneto él és mozog, és továbbra is gyűjti maga köre a tehetséges fiatal mutánsokat, akiket meg tud győzni arról, hogy ha ők nem lépnek először, akkor az emberiség vezetői fogják módszeresen "eltüntetni" őket a Föld színéről.

~°~

Az emberekről is álljon itt egy rövidebb leírás, hisz ők sem mind egyformák, és nem alkotnak azonos véleményeket minden esetben. (Ez nem jelent egy részletekbe menő beskatulyázást, szintén csak tájékoztató jellegű, kedvcsináló iránymutatás.)

1. Semleges - ma már szinte mindenki tud a mutánsok létezéséről a világon, így minden embernek van valamilyen elképzelése a mutáns-ügyről, vagy annak megoldásáról. Azok, kik ebbe a csoportba tartoznak úgy érzik, hogy a probléma megoldása nem rájuk tartozik, hisz alapjáraton nem ők generálták a feszültséget. Nem alkotnak komolyabb véleményt a mutánsok létjogosultságáról.

2. Pozitív attitűddel bírók - ők azok, aki pártolják a párbeszédet a mutánsok és az emberek között, akik a maguk szerény erejüknél fogva megpróbálnak tenni valami a jobb kapcsolat reményében. A jelenlegi vezetés a Föld számos pontján megpróbálja magáévá tenni ezt az elképzelést, de sosem szabad elfelejteni a felszín mögött meghúzódó érdekeket, és azt a fenyegetést, amit Magneto "újjáéledése" rejt magában.

3. Negatív attitűddel bírók - tipikusan a Stryker féle elveket követő emberek, akik szörnyszülöttként és abnormális lényként tekintenek a mutánsokra, és végképp nem pártolják azok integrálását a társadalomban (holott a mutánsok is részei a társadalomnak, ha szeretnék, ha nem). Ezek az emberek jelenleg földalatti mozgalomba tömörülnek, és két nagy csoport látszik kialakulni, a Stryker féle tudósok és katonák mutánsirtó csapata, valamint a Tisztítók nevet viselő titkos társaság, akik vallásfilozófiai alapon tagadják a mutánsok élethez való jogát.
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Pént. Aug. 19, 2011 10:15 am

MULTIZÁS


Immár nem tilos, de nem is szabad túlzásba vinni. Userként a két karakter szerintem optimális, ennél többet tényleg csak az vállaljon, akinek elegendő ideje van a játékra!

Csak egy-egy kaland erejéig nem érdemes új karaktert létrehozni! Adott a lehetőség az NJK-k létrehozására, ahol viszont ügyeljen mindenki, hogy csak másodlagos karakternek számítanak, ezért néha szigorúbb kritériumok alá esnek!
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Cerebro Kedd Aug. 30, 2011 9:32 pm

KÉPESSÉGEK

Akadt egy kis magyarázatra szoruló rész a szabályzatban, amit itt fejtenék ki:

A) Ha az előtörténeted úgy készíted el, hogy a képességed mind az öt szintjét kifejted, akkor szintlépéskor nem kell új posztban leírni, hogy mi változott.
Ilyenkor előre el van fogadva az öt szint, de ettől a játék során csak indokolt esetben lehet eltérni, és ebben az esetben kötelező újra posztolni, hogy mi változott!

B) Ha az előtörténeted úgy készíted el, hogy csak az első szintű képességet fejted ki, és az kerül elfogadásra, akkor minden szintlépéskor kötelező új posztot írni a fejlődő képességről, amit külön kell elfogadtatni!

Remélem így már mindenkinek tiszta az ügy!
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

FONTOS - Karakteralkotás Empty Re: FONTOS - Karakteralkotás

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.