Képességek

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down

Képességek

Témanyitás by Cerebro on Vas. Júl. 10, 2011 10:10 pm

Álljon itt egy általános leírás a mutáns képességekről, és szolgáljon ez iránymutatásként minden újonnan készülő előtörténetnek!

A mutáns képességek a módosult DNS hatására alakulnak ki a pubertáskor elején a megváltozott hormonszint hatására. Ám nem minden esetben mutatkoznak meg a jelek a pubertáskor kezdetekor. Vannak olyanok, akik már eleve így születnek, (Mystique, Árnyék, Azazel, etc.), s a képességeik csak később bontakoznak ki, avagy az évek folyamán fokozatosan fejlődnek, s növekednek.

Példának okáért:

Árnyék kéken, furcsa végtagokkal született, az izmai speciálisan nagyobb fizikai megterhelésnek lehetnek kitéve. Tehát ahogy nőtt, úgy lett egyre erősebb, s tudta kihasználni speciális tulajdonságait. A pubertárskor kezdetekor megjelenő másodlagos képessége a teleportálás. Ezt akkor még nem tudta tökéletesen használni de idővel ugyebár a mestere lett.

Ha valaki „normális” gyerekként születik, s tizenégy-tizenhat éves kora között mutatkoznak meg rajta a jelek, akkor olyan 21-23 éves kora között lehet másodlagos mutációja, ez jelenti a másodlagos képességet.

Példának okáért:

Emma Frost normális gyermekként született, tizennégy éves kora tájékán indultak be a hormonjai, s éledtek fel a képességei. Huszonhárom éves korában, egy újabb sokk hatására alakult ki a másodlagos mutációja, a gyémántbőr. /Ez a fórumon még nem került kijátszásra./

A képességeket alapvetően három csoportra oszthatjuk fel:
- fizikai
- mentális
- asztro


FIZIKAI - a képesség mindenképp a testtel, a természetben található anyagokkal, a fizika törvényeivel áll kapcsolatban.

MENTÁLIS - ezeknek a képességeknek a testi elváltozás a legritkább kísérője, mivel gyakran inkább az agy mutációjával állnak kapcsolatban.

Fontos a különbségtétel, hogy egy anyag megteremtése (pl. tűzgyújtás, vízfakasztás, fémmé változás) fizikai képességnek számít, míg az anyag irányítása (pl. fémek mozgatása mágneses erővel, papírhajlítás a tudat erejével, tárgyak mozgatása a gondolatok útján) mentális képességnek számít. Ezt a különbséget fontos figyelem előtt tartani, mivel alapképességnek CSAK az egyik választható.

Tehát: előtörténet elkészítésekor ha az elsődleges képesség a fentiekkel kapcsolatos, akkor vagy az anyag teremtését vagy az irányítását kell megjelölni, majd csak és kizárólag a későbbi játék során fejlődhet odáig a karakter, hogy mindkettőre képes. Ezt a szabályt tágan kell értelmezni, mivel a minimális áthajlás (pl. a tűzlabda megteremtése és a dobás szorosan összefügg, ám a célzott tűzgolyózápor már az irányítás kategóriájába tartozik) megengedett, a tanulás folyamatban léte nem tilos.

A fenti szabályok minden esetben irányadóak, ám ekkor sem szabad megfeledkezni arról, hogy részletesen le kell írni a képesség működését, és ha ebből a részletességből kitűnik, hogy az irányítás vagy a teremtés az elsőbbséget élvező, akkor engedélyezett csak igazán az "áthajlás", vagy a gyakorlottság.

ASZTRO - ez egy elvontabb kategória, mellyel nem árt vigyázni, mivel könnyű átesni a ló másik oldalára, és ekkor sajnos nem fogadható el a karakter előtörténete. A "asztro" egyfajta nem e világi képességet irányoz elő: az ilyen képességekkel bíró mutánsok képesek hallani a halottakat, látni őket, kiszagolni a rejtélyes, misztikus dolgokat, kézzel foghatóvá tenni a teret, és mahinálni az idővel (na ez erősen nem ajánlott). Ismétlem: ezekkel a képességekkel mindenképp tessék előrelátóan bánni, mivel ha csak felmerül a vp-gyanú, úgy sajnos el kell utasítani egy túl erős képességet.


    Fizikai képességek
  • szupererő
  • szupergyorsaság
  • öngyógyítás
  • hajlékonyság
  • átváltozás
    • alakváltás
    • állattá változás
    • állati jegyek átvétele (fogak, karmok, agyar, szőrzet) + a fizikai tulajdonságok (gyorsaság, hallás, látás, stb.)
  • anyag teremtése érintéssel
  • anyag átváltoztatása


    Mentális képességek
  • telepátia - gondolatolvasás
  • telekinézis - tárgyak mozgatása
  • hipnotizálás
  • elemek, anyagok manipulálása (tűz, víz, levegő, fém, papír, elektromosság)
  • illúziók teremtése (behatolás az alany tudatába)


    Asztro képességek
  • kapcsolat a szellemvilággal
  • tér manipulálása
  • idő manipulálása (ez csak szemléltetés, nem ajánlatos választani)
  • jövendölés
  • teleportálás



Azért, hogy senki ne kísérletezzen vp-karakterek létrehozásával, teszek itt egy erős ajánlást a képesség helyes megalkotására:

Először ki kell választani egy alapképességet - elsődleges mutációt - a fenti lista alapján. Ez nem azt jelenti, hogy konkrétan a listából kell kiemelni egyet, mivel a kreativitás értékes, ezért bárki kitalálhat valami újat, de legyen viszonyítható valamelyik alapképességhez.

Az előtörténet szerkesztésekor alaposan le kell írni a képesség működését. Ez a leírás tartalmazhat némi extra elemet az alapokhoz képest (ahogy a tűzlabdánál írtam; átfedések), de legyen odaillő és szükségszerű. (Így aki fagyasztani tud, annak a kis mellékese ne a tábortűzrakás pislogással legyen!)

A játék folyamán a karakterek fejlődnek. Ügyesebbek és "mutánsabbak" lesznek, így először az elsődleges képességük fejlődik (pl. a szupergyors figura először még nekirohant egy villanyoszlopnak, ám az évek során megtanult manőverezni), majd ha összegyűjtöttek megfelelő számú kreditet, a kreditrendszer alapján szert tehetnek egy másodlagos képességre (másodlagos mutáció). Ez a másodlagos képesség már a lista másik tételét is jelentheti, vagy az alapképesség továbbfejlődése - ahogy tetszik. Pld. aki először telepata volt, másodlagosan szert tehet a telekinézis képességére, illetve aki ezidáig szupergyors volt, most már képes fémmé is változni, így emberi ágyúgolyó lesz belőle.


Példa a képesség-generálásra:
Ihsan Sinclair képes az emberek érzéseit "átérezni" - ergo tudja, ha valaki, aki a közelében van, az szomorú, vidám, gyászol vagy épp nyert a lottón, és ha nagyon koncentrál, és maga sincs zaklatott állapotban, akkor ezeket az érzelmeket mérsékelni vagy fokozni tudja. Tehát valaki lefejeli a konyhaszekrényt és sajog a halántéka, akkor némi rásegítéssel Ihsan képes fejfájását enyhíteni. Ez egyfajta gondolatolvasás, tehát mentális képesség.
A másodlagos képessége lesz, hogy gyógyítani tud az elsődleges képessége továbbfejlődésével. Ez abból fog eredni, hogy az érzelmek mérséklésével az illetőt képes olyannyira ellazítani, hogy sérült sejtjeit ráveszi a gyorsabb gyógyulásra. Ehhez természetesen neki is nyugodt állapotba kell kerülnie, de ez még a jövő zenéje. Átfedésképp képes már most is ellazítani bárkit, és rásegíteni a gyógyulásra, ám ez a képesség még nem tökéletes.

Akinek problémát okoz ez a rendszer, és nem tudja eldönteni, hogy mennyire sikerült elfogadható képességet kieszközölnie, az a megfelelő csatornákon keresztül kérdezzen rá, kérjen tanácsot, mint sem hogy később meglepődjön, ha nem fogadtatik el az előtörténete, vagy csak módosítással. Mindenkivel törekszünk kitalálni egy kompromisszumos, helyes megoldást!

Köszönöm a segítséget Emma Frostnak!
avatar
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

http://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.