Post-Outsiders
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Irányelv a játékhoz

Go down

Irányelv a játékhoz Empty Irányelv a játékhoz

Témanyitás by Cerebro Csüt. Feb. 02, 2012 2:57 pm

Ebben a leírásban megpróbálom felvázolni a fórumbéli játék helyzetét az új karakterek megalkotására való tekintettel, hogy a regisztráció-előtörténet írás-elfogadás folyamata egy-két fokkal egyszerűbb legyen.


Fórumbéli világunk időpontja ismeretlen továbbra is. Valahol a nem túl távoli jövőben játszódik, ami egyaránt jelenthet 2013-at és 2050-et. Mivel a játékban a hangsúly nem a technikai fejlődésen van, ezért elhanyagolható annak pontos tisztázása, hogy milyen évet is írunk.

Ha kronológiailag mégis határokat akarunk szabni, akkor annyit fontos tudni, hogy az X-men III. film után járunk, ami az alábbi változásokkal jár:
- Charles Xavier-t a hozzá közel állók halottnak hiszik, mivel Főnix (Jean Gray) végzett vele. Ezért a játékban őt csak felemlegetik, megemlékeznek róla, de mint játékos nem jelenik meg.
- Magneto - a filmnek megfelelően - elveszítette a képességét, majd eltűnt. A fórumon már megtörtént dolog, hogy a mutáns-szérum hatása nem maradandó, egy idő után a mutáns képessége visszatér. Ez történt a jó öreg bajkeverővel is, aki miután megszökött, megpróbálta újjáéleszteni a Mutáns Testvériség csoportot.

Irányelv a játékhoz Detail

Ezzel kapcsolatban rögtön egy felhívást is kell tennem: mivel a játékosok többsége a semleges vagy a jó oldalt, az X-men-t válassza, jelenleg a Testvériség igen alacsony létszámmal dolgozik, ráadásul Magneto posztja is kvázi szabad. Így, ha még nem döntötted el, hogy milyen karaktert indíts, akkor érdemes megfontolni a kevésbé jámbor, emberellenes karakter megformálását.
Linkajánló: PÁLYáZAT

~ ° ~

Xavier és Magneto eltűnésével az élet nem állt meg a Földön, főleg nem a mutáns-társadalmat érintően. A világ nyilvánvalóan tudomást szerzett a létezésükről, és ez a tudás nem korlátozódik már az Egyesült Államokra.
Mivel az emberek szembesültek azzal, hogy ez nem egy elszigetelt jelenség, és bárkinek a családjában, szomszédságában élhet egy-egy mutáns, a problémára nem tekintettek tovább úgy, mint amit egy szérummal el lehet intézni.

Irányelv a játékhoz 2006_x10

Hank McCoy miniszteri kinevezésével az USA-nak hivatalos mutánsügyi programja is született, melynek működőképessége bár kétséges, a legnagyobb hozománya mégis az, hogy a legfelsőbb kormányzati szinteken is mindennapi témává vált a mutáns-ember kapcsolatok kezelése.

A mutáns-szérum botránya után a kormányzat elvetette azt az ötletet, hogy ilyen és hasonló módon próbáljon "megszabadulni" a problémától, és bár továbbra is vannak olyan politikusok, akik így oldanák meg a kérdést, többségük nem támogatott ötletekkel bírnak.

Karakterindítás szempontjából kijátszható ötlet a mutáns-politikus és a mutáns-ellenes ember politikus személye egyaránt. Érdemes megfontolni, hogy milyen lehetőségek rejtőzhetnek egy ilyen karakter mögött. Az alapszabály semmilyen gátat nem vet azon ötlet elé, hogy egy új játékos egy országosan vagy helyben ismert politikus karaktert indítson.

~ ° ~

Irányelv a játékhoz 500x_custom_1276571374490_xavier_s_school

Xavier intézménye a mutáns fiataloknak túlélte a válságos időszakot, és bár az alapító-igazgató többé nem vesz részt az oktatásban, más, tehetséges mutánsok érkeztek az iskolába, hogy lehetőséget adjanak a társadalomból kirekesztett fiataloknak a boldogulásra.

Karakteralkotási szempontból - érthetően - kedvelt megoldás a fiatal, önmagával és képességével ismerkedő mutáns indítása, így ez is opció lehet egy új karakter indításakor.

~ ° ~

Az emberiség, mely korábban úgy hitte, hogy ők a legfejlettebb faj a világon, az elmúlt évtizedekben egy valóságos sokk-élmény részese volt. Azt viszont nem lehet egyöntetűen kijelenteni, hogy minden ember félelemmel tekintene a mutánsokra. Azokban az országokban, ahol a történelem folyamán olyan társadalom alakult ki, melynek tagjai meglehetősen különböztek egymástól - mint a Nagy Olvasztótégelynek nevezett Egyesült Államok vagy Kanada -, ott viszonylag nyitottabbak az emberek (bár felelőtlenség lenne rámondani több millió emberre, hogy megbarátkoztak a mutánsok létezésével).

Karakterindítási szempontból az ember karakterekben is rengeteg lehetőség rejlik, ami csak a játék fantáziáján múlik. Jelenleg hiányzik az oldalról a mutánsellenes emberek csoportjának ténykedése, így ebben az opcióban is rejlenek még lehetőségek, amik csak a játékosokon múlnak.
Hogy az ember karakter kijátszása ne legyen eredendően vesztes pozíció, Adminként hajlandó vagyok minden "anyagi szükségletet" biztosítani az emberek csoportjának, ha olyan szervezetet kívánnak létrehozni, mint például Stryker katonai kutatóbázisa vagy más, földalatti, titkos szervezetet.
A játék kezdetén felmerült egy olyan ember csoport megalkotása is, akik vallásfilozófiai alapon tagadják a mutánsok élethez való jogát, de jelenleg ez a szervezet inaktív, legfeljebb kalandmesteri ambícióból bukkannak fel (ők lennének a Tisztítók). Ez az állapot nem jelenti azt, hogy azok a játékosok, akik ilyen elvetemült, inkvizítor szerű karakterrel szeretnének próbálkozni, ne merészkedhetnének be ebbe a titkos szövetségbe.

~ ° ~

Remélem, hogy a fenti leírásból sikerül ötletet meríteni, és az újonnan induló karakterekkel minél színesebbé tenni a fórumbéli életet.

További kötelező olvasmány a Szabályzaton túl a karakteralkotás mikéntje.

Jó játékot!
Cerebro
Cerebro
Admin

Hozzászólások száma : 539
Hírnév : 7
Tartózkodási hely : Xavier Birtok

https://postoutsiders.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.