Ötletek, tanácsok
+9
Gregory S. Severald
Hugh Hagwood
Midnight
Ratna Nayar
Szellem
Cristopher W. Somerset
Alexis
Electro
Cerebro
13 posters
Post-Outsiders :: Infopanel :: Kapcsolat
2 / 3 oldal
2 / 3 oldal • 1, 2, 3
Re: Ötletek, tanácsok
Akkora változást nem igazán eszközölnék, ami miatt bárki óriási csúszást szenvedne el, főleg úgy, hogy az első három szint változzon nagyot. Inkább a 4-5-(6) szint lenne átértékelve.
Re: Ötletek, tanácsok
Értem.
Ez a hatos szint, megmondom őszintén, nekem nem igazán tetszik. A film szerint (a képregényt sajnos nem ismerem) Magneto, Jean Gray, Xavier, ők ötösök voltak. Akkor mire lehet képes egy hatos? Mondjuk egy hatos szintű Chris Somerset már közvetlenül életet teremt? Szóval nekem ez egy kicsit sok. De intsetek le, ha nagyon maradi vagyok vagy nem pontosan értem az elképzelést.
Ez a hatos szint, megmondom őszintén, nekem nem igazán tetszik. A film szerint (a képregényt sajnos nem ismerem) Magneto, Jean Gray, Xavier, ők ötösök voltak. Akkor mire lehet képes egy hatos? Mondjuk egy hatos szintű Chris Somerset már közvetlenül életet teremt? Szóval nekem ez egy kicsit sok. De intsetek le, ha nagyon maradi vagyok vagy nem pontosan értem az elképzelést.
Hugh Hagwood- ~secret master~
- Hozzászólások száma : 276
Hírnév : 2
Re: Ötletek, tanácsok
Nekem az jutott még eszembe hogy ez a 6 os szint ( nevezhetjük akár omega mutánsnak) ne mindenkinek legyen elérhető. Inkább amolyan extra annak aki igazán megérdemli. Teszem azt kiírt szavazáson megszavazzák a játékosok. Természetesen lehetőleg 1 szavazat / user A Staff pedig eldönti, hogy hány ponttól, adja meg vagy a kiírtak közül ki kaphatja meg ( akár ideiglenesen bár ez hülyén festene ha vándorló cím lenne)
Vagy csak a Staff lehetőleg objektívan(emberek lévén ez nehéz) eldönti hírnév vagy játék alapján, hogy ki érdemli meg.
Hugh, a filmben Jeanről derült ki biztosan hogy 5 ös és azt mondták rá Magnetónak, hogy még nála is erősebb. Én ebből arra merek következtetni, hogy Magneto és Xavier csak 4 es szintűek voltak.
Szóval egy itteni 5 ös felérhetne egy Xavier-el vagy Magnetoval míg az Omega mutáns ereje pedig a Főnixével vetekszik.
G-man el!
*SHUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuu*
Vagy csak a Staff lehetőleg objektívan(emberek lévén ez nehéz) eldönti hírnév vagy játék alapján, hogy ki érdemli meg.
Hugh, a filmben Jeanről derült ki biztosan hogy 5 ös és azt mondták rá Magnetónak, hogy még nála is erősebb. Én ebből arra merek következtetni, hogy Magneto és Xavier csak 4 es szintűek voltak.
Szóval egy itteni 5 ös felérhetne egy Xavier-el vagy Magnetoval míg az Omega mutáns ereje pedig a Főnixével vetekszik.
G-man el!
*SHUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuu*
Gregory S. Severald- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 727
Hírnév : 45
Re: Ötletek, tanácsok
Az itteni szintezésnek semmi köze a filmbéli felemlegetésnek, tekintve, hogy arról nem nagyon kapunk információt, hogy ki és mi alapján méri le őket, ráadásul itt mindenki szintet léphet - ami sokkal inkább a játékban elér eredményeire vezethető vissza, mintsem a képességének objektív mérésére.
A szintek-ismert karakter párosítást már csak azért sem tartom szerencsésnek, mert minden tekintetben el kellene kerülni azt, hogy egy idő után Főnix-imitátorok (aka Vérpista) rohangáljanak New York utcáin.
A szintek-ismert karakter párosítást már csak azért sem tartom szerencsésnek, mert minden tekintetben el kellene kerülni azt, hogy egy idő után Főnix-imitátorok (aka Vérpista) rohangáljanak New York utcáin.
Re: Ötletek, tanácsok
Személy szerint úgy gondoltam, hogy nem a képesség a mérvadó, hogy 6 os szintű lehet, hanem a játékokban nyújtott teljesítmény. Aki jól játszik az érthető módon megérdemelné ezt a pluszt. Más nem legfeljebb nem ír még 1 fejlesztés csak lesz 1 státusz szimbóluma.
Gregory S. Severald- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 727
Hírnév : 45
Re: Ötletek, tanácsok
Hugh Hagwood írta:Értem.
Ez a hatos szint, megmondom őszintén, nekem nem igazán tetszik. A film szerint (a képregényt sajnos nem ismerem) Magneto, Jean Gray, Xavier, ők ötösök voltak. Akkor mire lehet képes egy hatos? Mondjuk egy hatos szintű Chris Somerset már közvetlenül életet teremt? Szóval nekem ez egy kicsit sok. De intsetek le, ha nagyon maradi vagyok vagy nem pontosan értem az elképzelést.
1. Hagyjámár! (: Egyébként barokkos túlzás, de ha már a vonalon akarunk lenni, akkor inkább "élőt" írj! Az még mindig elképzelhetőbb, mint valami megfoghatatlanul misztikus fogalom (mint az élet).
2. Ne próbáljuk meg a filmbéli osztályozásnak megfeleltetni a fórum játékrendszerét.
Gregory S. Severald írta:Nekem az jutott még eszembe hogy ez a 6 os szint ( nevezhetjük akár omega mutánsnak) ne mindenkinek legyen elérhető. Inkább amolyan extra annak aki igazán megérdemli. Teszem azt kiírt szavazáson megszavazzák a játékosok. Természetesen lehetőleg 1 szavazat / user A Staff pedig eldönti, hogy hány ponttól, adja meg vagy a kiírtak közül ki kaphatja meg ( akár ideiglenesen bár ez hülyén festene ha vándorló cím lenne)
Vagy csak a Staff lehetőleg objektívan(emberek lévén ez nehéz) eldönti hírnév vagy játék alapján, hogy ki érdemli meg.
Hugh, a filmben Jeanről derült ki biztosan hogy 5 ös és azt mondták rá Magnetónak, hogy még nála is erősebb. Én ebből arra merek következtetni, hogy Magneto és Xavier csak 4 es szintűek voltak.
Szóval egy itteni 5 ös felérhetne egy Xavier-el vagy Magnetoval míg az Omega mutáns ereje pedig a Főnixével vetekszik.
3. Lásd a 2. pontot.
4. Omega mutáns Xavier, Magneto, Jean, későbbiekben pedig Iceman és még néhány regényszereplő (mint Vulcan, Legion, Elixir...).
Forrás: Wiki, Magyar Marvel Adatbázis, Marvel Wiki
1. Személy szerint inkább Cerebro véleményén vagyok. Jobb kerülni a szubjektív értékelést, főként olyan rangot bevezetni, amit nem kaphat meg mindenki teszem azt. Szubjektív véleményezésre úgyis szokás használni ezt a plusszolós-mínuszolós játékot. Szimpátia alapon működik, ezzel nincs probléma. Szintlépés kapcsán ez nem biztos, hogy előnyös. Hiszen Greg, pont te mondtad, "Nem várhatod el mindenkitől, hogy olyan szinten képes legyen a játékot a valóságtól elválasztani, mint akinek több, mint tíz éves játéktapasztalata van!"Személy szerint úgy gondoltam, hogy nem a képesség a mérvadó, hogy 6 os szintű lehet, hanem a játékokban nyújtott teljesítmény. Aki jól játszik az érthető módon megérdemelné ezt a pluszt. Más nem legfeljebb nem ír még 1 fejlesztés csak lesz 1 státusz szimbóluma.
2. Megérett a meggy!
Cristopher W. Somerset- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 1072
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Értem, arra nem emlékeztem, hogy Jean-t erősebbnek mondták Xaviernél és Magnetonál, azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy Főnixekre nincs szükségünk, ha csak nem egy jól kidolgozott kaland erejéig.
A szavazás nem is lenne olyan rossz ötlet, mert így meg lehet ítélni, hogy adott játékos megérdemel-e több erőt, képviselhet-e nagyobb harci potenciált akár, mert tapasztalatból tudom, és most nem erre az oldalra., illetve a játékosaira gondolok, hogy attól még, mert valaki jól ír illetve játszik, gyakran a saját karakterét arra használja, hogy elnyomja másokét. Egy másik oldalon van egy ilyen játékostársunk, és ez nagyon le tudja rontani a játék élvezetét. A játékostársak viszont, akik játszanak az illetővel, nyilván meg tudják ítélni, hogy jó lenne-e, ha még erősebb lenne, több erőt kapna.
Chris, persze, hogy barokkos túlzás, csak érzékeltetni akartam, mire is gondolok pontosan, miért nem tartom jó ötletnek.
A szavazás nem is lenne olyan rossz ötlet, mert így meg lehet ítélni, hogy adott játékos megérdemel-e több erőt, képviselhet-e nagyobb harci potenciált akár, mert tapasztalatból tudom, és most nem erre az oldalra., illetve a játékosaira gondolok, hogy attól még, mert valaki jól ír illetve játszik, gyakran a saját karakterét arra használja, hogy elnyomja másokét. Egy másik oldalon van egy ilyen játékostársunk, és ez nagyon le tudja rontani a játék élvezetét. A játékostársak viszont, akik játszanak az illetővel, nyilván meg tudják ítélni, hogy jó lenne-e, ha még erősebb lenne, több erőt kapna.
Chris, persze, hogy barokkos túlzás, csak érzékeltetni akartam, mire is gondolok pontosan, miért nem tartom jó ötletnek.
Hugh Hagwood- ~secret master~
- Hozzászólások száma : 276
Hírnév : 2
Re: Ötletek, tanácsok
Személy szerint jobb szeretem külön választani a játékos és a karakter értékelését. A karakter szerepel a történetekben, a játékos pedig játszik a többi játékossal.
A játékos játszhat ügyesen, játszhat szabályosan, játszhat érdekesen, játszhat viccesen. Azt pedig már abszolút esete válogatja, hogy ki melyiket értékeli leginkább.
Olyat pedig nem hiszem, hogy meg lehetne szabni, miszerint csak az szavazhat egy karakter ügyében, aki az utóbbi hónapban legalább 10 reagnyit játszott vele.
A játékos játszhat ügyesen, játszhat szabályosan, játszhat érdekesen, játszhat viccesen. Azt pedig már abszolút esete válogatja, hogy ki melyiket értékeli leginkább.
Olyat pedig nem hiszem, hogy meg lehetne szabni, miszerint csak az szavazhat egy karakter ügyében, aki az utóbbi hónapban legalább 10 reagnyit játszott vele.
Cristopher W. Somerset- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 1072
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Chris, a szavazat joga evidens minden regisztrált felhasználót meg illet. Szó nem volt ilyesfajta korlátozásról. Csak, hogy tisztázzuk a dolgot: Én arra gondoltam, hogy az kerülhet fel a szavazó listára aki játékát úgy ítélik meg, hogy érdemes lenne a dologra.
Hugh, végül is kaphat több erőt az is akinek a játékstílusa nem tetszik senkinek. Legfeljebb az illetőnek nem lesz kivel játszania.
Hugh, végül is kaphat több erőt az is akinek a játékstílusa nem tetszik senkinek. Legfeljebb az illetőnek nem lesz kivel játszania.
Gregory S. Severald- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 727
Hírnév : 45
Re: Ötletek, tanácsok
Hugh, engedj meg egy személyes véleményt, illetve legyen inkább kettő
1. A szavazós kérdés arra, hogy valaki rangot léphessen-e ilyen Omega tudomisén mivé, az szerintem tarthatatlan elképzelés. Mert ki mi alapján ítél meg valakit? Stílus? Ne vegyük egy kalap alá 12 éves Pistikét és mondjuk egy 35 éves irodalomtanárt, mert mindkettő előtt nyitott a fórum. És lehet, hogy Pistike igen jól játszik a saját szintjén, de ettől még elzúg a léc alatt ha máshoz méred, akinek több az élettapasztalata. Egy ilyen értékelés mindig szubjektív maradna, nem tartom jó ötletnek, főleg, hogy (tetszik vagy sem, ez tény) duzzogást fog szülni. Ehhez kapcsolódva Greg felé: és ki dönti el ki kerülne fel a szavazólistára? Cerbi olvassa végig az összes játékot és kezdjen mérlegelni? Szerintem kiégnének az áramkörei
2. Miért mondanám, hogy ha lesz egyáltalán ilyen akkor egy igen-igen magas hsz számhoz kell kötni? Azért, mert aki azt eléri (és nem a csevegőben ) annak van egy ilyen kritériuma, hogy játszik, mégpedig másokkal. Na most az az ember, aki össze bír szedni pár ezer hsz-t, annak van olyan értékű a játéka, hogy a játékostársak leállnak vele játszani. Márpedig azzal, aki folyamatosan "elnyomja" a játékostársakat nem fognak. Egy idő után egyedül marad. Ilyenkor úgymond az magára is vessen, aki még vállal vele játékot, nem kötelező Majdnem minden oldalon van nekem is 1-2 játékostárs, akivel egyszerűen nem játszom. Régen ismerjük egymást, számodra csak annyit mondok: "Anakin fóbia"
3. Mindezzel együtt nem tartanám feltétlenül szükségesnek a 6. szintet, de ha lesz, akkor azt MINDENKI számára elérhetően és FIX dologhoz kötötten tartanám csak elképzelhetőnek.
1. A szavazós kérdés arra, hogy valaki rangot léphessen-e ilyen Omega tudomisén mivé, az szerintem tarthatatlan elképzelés. Mert ki mi alapján ítél meg valakit? Stílus? Ne vegyük egy kalap alá 12 éves Pistikét és mondjuk egy 35 éves irodalomtanárt, mert mindkettő előtt nyitott a fórum. És lehet, hogy Pistike igen jól játszik a saját szintjén, de ettől még elzúg a léc alatt ha máshoz méred, akinek több az élettapasztalata. Egy ilyen értékelés mindig szubjektív maradna, nem tartom jó ötletnek, főleg, hogy (tetszik vagy sem, ez tény) duzzogást fog szülni. Ehhez kapcsolódva Greg felé: és ki dönti el ki kerülne fel a szavazólistára? Cerbi olvassa végig az összes játékot és kezdjen mérlegelni? Szerintem kiégnének az áramkörei
2. Miért mondanám, hogy ha lesz egyáltalán ilyen akkor egy igen-igen magas hsz számhoz kell kötni? Azért, mert aki azt eléri (és nem a csevegőben ) annak van egy ilyen kritériuma, hogy játszik, mégpedig másokkal. Na most az az ember, aki össze bír szedni pár ezer hsz-t, annak van olyan értékű a játéka, hogy a játékostársak leállnak vele játszani. Márpedig azzal, aki folyamatosan "elnyomja" a játékostársakat nem fognak. Egy idő után egyedül marad. Ilyenkor úgymond az magára is vessen, aki még vállal vele játékot, nem kötelező Majdnem minden oldalon van nekem is 1-2 játékostárs, akivel egyszerűen nem játszom. Régen ismerjük egymást, számodra csak annyit mondok: "Anakin fóbia"
3. Mindezzel együtt nem tartanám feltétlenül szükségesnek a 6. szintet, de ha lesz, akkor azt MINDENKI számára elérhetően és FIX dologhoz kötötten tartanám csak elképzelhetőnek.
Romboló- ~master mason~
- Hozzászólások száma : 169
Hírnév : 15
Re: Ötletek, tanácsok
Greg, ebben igazad van, és az a játékos, aki minket a másik oldalamon ezzel keserít, így is járt nagyjából.
Chris, megértem, amit mondasz. Nekem ez nehezen megy, mert sok játékostársammal beszélgetek, stb, és így nem lehet elválasztani igazán a kettőt, de szerintem ez kifejezetten jó dolog. És nem hinném, hogy külön lehet választani: ha valaki, teszem azt, hajlamos az életben, a viselkedésével másokat elnyomni, letromfolni, akkor szerintem nagyon jó esély van rá, hogy vérpista karakterekkkel játszik. Márpedig ez előbb-utóbb, dühös privátokban, stb, kitűnik, ha valaki ilyen a való életben is, van olyan játékostársam, akivel nem tudok úgy játszani, hogy legalább egy "Mi a fenét csinálsz, de hülye béna izé" jellegű üzenetet ne kapjak. Például ő már rég nem lenne vezető karakter, ha a játékosok dönthetnének róla.
Mindegy, ennek nincs igazán jelentősége. Ismerek olyan rendszert, ahol a nagyobb erővel járó karakterek indításáról csak és kizárólag az admin dönt, és azt sem tartom igazán jónak, akkor már inkább a szavazás. Egy ember könnyebben ítél rosszul, mint 5-10.
KIEGÉSZÍTÉS:
Romboló, értem, mire gondolsz az "Anakin-fóbiával". És teljes mértékben egyetértek, miután elolvastam, amit írtál,, csak ilyen magas hsz-szám mellett lehessen, tehát, mondjuk mindenki számára elérhető lehetne akkor ez a hatodik szint akár, de ahhoz kell egy szolid 1500 reag, mondjuk. És akkor feleslegessé válna a szavazás. Meg lettem győzve.
Chris, megértem, amit mondasz. Nekem ez nehezen megy, mert sok játékostársammal beszélgetek, stb, és így nem lehet elválasztani igazán a kettőt, de szerintem ez kifejezetten jó dolog. És nem hinném, hogy külön lehet választani: ha valaki, teszem azt, hajlamos az életben, a viselkedésével másokat elnyomni, letromfolni, akkor szerintem nagyon jó esély van rá, hogy vérpista karakterekkkel játszik. Márpedig ez előbb-utóbb, dühös privátokban, stb, kitűnik, ha valaki ilyen a való életben is, van olyan játékostársam, akivel nem tudok úgy játszani, hogy legalább egy "Mi a fenét csinálsz, de hülye béna izé" jellegű üzenetet ne kapjak. Például ő már rég nem lenne vezető karakter, ha a játékosok dönthetnének róla.
Mindegy, ennek nincs igazán jelentősége. Ismerek olyan rendszert, ahol a nagyobb erővel járó karakterek indításáról csak és kizárólag az admin dönt, és azt sem tartom igazán jónak, akkor már inkább a szavazás. Egy ember könnyebben ítél rosszul, mint 5-10.
KIEGÉSZÍTÉS:
Romboló, értem, mire gondolsz az "Anakin-fóbiával". És teljes mértékben egyetértek, miután elolvastam, amit írtál,, csak ilyen magas hsz-szám mellett lehessen, tehát, mondjuk mindenki számára elérhető lehetne akkor ez a hatodik szint akár, de ahhoz kell egy szolid 1500 reag, mondjuk. És akkor feleslegessé válna a szavazás. Meg lettem győzve.
Hugh Hagwood- ~secret master~
- Hozzászólások száma : 276
Hírnév : 2
Re: Ötletek, tanácsok
Lezárva a felvetést, biztosíthatok mindenkit arról, hogy nem lesz szubjektív döntés függvénye a legmagasabb szint.
Ez valóban több okból tarthatatlan, mivel ahogy Romboló is írja, képtelenség elolvasnom minden posztot, még őrszemi segítséggel sem. A szintlépés - eddigi összes fRPG tapasztalatom alapján - mindig is objektív eseményhez volt kötve, és ennek legjobb mércéje jelenleg a HSZ-szám mérése.
Megvan annak is a módja, hogy kiszűrésre kerüljön az off-topikos HSZ-szám: a kredit. Ha még valakinek nem tűnt volna fel, akkor elárulhatom, hogy a kreditek száma megegyezik a játéktéren írt HSZ-ek számával. Tehát, ha a kettő között igen nagy az eltérés, akkor élhetünk a gyanúperrel, hogy az illető többet offol, mint játszik, és úgy nyilvánvalóan valamiféle eljárást kell indítani ellene (eddig szerintem ennek veszélye nem áll fenn )
Romboló által felvázolt 2. pontos események természetszerűségében én is bízok.
A 6. szint és az Omega titulus helyett egy sokkal kézenfekvőbb megoldás lenne az, ha az 5. szintet elért játékos - ahogy a szabályzatban le van fektetve - előtörténeténél kifejti, hogy végső szinten mit is tud, és slussz-passz, onnantól kezdve él azzal a képességgel, legfeljebb megpróbálkozik egy harmadik képesség pályázattal.
Tény, hogy fontos része a játéknak a szintlépésre való törekedés, de már az elején tudatosítani kell, hogy ennek van egy végső foka, ahol már nem ezért "kell" játszani, hanem mondjuk a jó társaságért, kalandért* - ellenkező esetben pedig lásd. a Romboló féle 2. pontot.
*Esetlegesen ezen a szuperfelső szinten szórakozhat a játékos az eljövendő kreditrendszer által biztosított előnyökkel is.
Ez valóban több okból tarthatatlan, mivel ahogy Romboló is írja, képtelenség elolvasnom minden posztot, még őrszemi segítséggel sem. A szintlépés - eddigi összes fRPG tapasztalatom alapján - mindig is objektív eseményhez volt kötve, és ennek legjobb mércéje jelenleg a HSZ-szám mérése.
Megvan annak is a módja, hogy kiszűrésre kerüljön az off-topikos HSZ-szám: a kredit. Ha még valakinek nem tűnt volna fel, akkor elárulhatom, hogy a kreditek száma megegyezik a játéktéren írt HSZ-ek számával. Tehát, ha a kettő között igen nagy az eltérés, akkor élhetünk a gyanúperrel, hogy az illető többet offol, mint játszik, és úgy nyilvánvalóan valamiféle eljárást kell indítani ellene (eddig szerintem ennek veszélye nem áll fenn )
Romboló által felvázolt 2. pontos események természetszerűségében én is bízok.
A 6. szint és az Omega titulus helyett egy sokkal kézenfekvőbb megoldás lenne az, ha az 5. szintet elért játékos - ahogy a szabályzatban le van fektetve - előtörténeténél kifejti, hogy végső szinten mit is tud, és slussz-passz, onnantól kezdve él azzal a képességgel, legfeljebb megpróbálkozik egy harmadik képesség pályázattal.
Tény, hogy fontos része a játéknak a szintlépésre való törekedés, de már az elején tudatosítani kell, hogy ennek van egy végső foka, ahol már nem ezért "kell" játszani, hanem mondjuk a jó társaságért, kalandért* - ellenkező esetben pedig lásd. a Romboló féle 2. pontot.
*Esetlegesen ezen a szuperfelső szinten szórakozhat a játékos az eljövendő kreditrendszer által biztosított előnyökkel is.
Re: Ötletek, tanácsok
Akkor én is gyarapítom ám a hozzászólások számát.
A helyszíngyarapítással tökéletesen egyetértek, bár eddig sosem jelentett számomra problémát, hogy másokkal is osztozni kell egy adott helyszínen. Ettől függetlenül színesebbé tenné a játékteret egy-egy érdekes helyszín. De erről ennyit, ahogy elnézem evvel kapcsolatban mindenki egy véleményen van.
A 6. szintes kérdés kapcsán, nos felmerül a kérdés, hogy szükséges egyáltalán? Élne a lehetőséggel bárki is? Ha igen akkor van ugye nekünk egy megpályázható harmadik képességünk. Miért ne lehetnének azok a karakterek a 6-os szintűek, akik meg is kapják ezt a lehetőséget?
A szavazást meg én is teljességgel elvetendő ötletnek tartanám. A jelenlegi plusz-mínusz hírneves „játék” sem vált a szívem csücskévé, de erről már egyszer kifejtettem a véleményem…
És Hugh! Szerintem érnének meglepetések egy ilyen szavazás kapcsán amiről te beszélsz… de ez már igazán nem ide tartozik.
A helyszíngyarapítással tökéletesen egyetértek, bár eddig sosem jelentett számomra problémát, hogy másokkal is osztozni kell egy adott helyszínen. Ettől függetlenül színesebbé tenné a játékteret egy-egy érdekes helyszín. De erről ennyit, ahogy elnézem evvel kapcsolatban mindenki egy véleményen van.
A 6. szintes kérdés kapcsán, nos felmerül a kérdés, hogy szükséges egyáltalán? Élne a lehetőséggel bárki is? Ha igen akkor van ugye nekünk egy megpályázható harmadik képességünk. Miért ne lehetnének azok a karakterek a 6-os szintűek, akik meg is kapják ezt a lehetőséget?
A szavazást meg én is teljességgel elvetendő ötletnek tartanám. A jelenlegi plusz-mínusz hírneves „játék” sem vált a szívem csücskévé, de erről már egyszer kifejtettem a véleményem…
És Hugh! Szerintem érnének meglepetések egy ilyen szavazás kapcsán amiről te beszélsz… de ez már igazán nem ide tartozik.
Kara Shawn- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 367
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : New York
Re: Ötletek, tanácsok
Hugh Hagwood írta: Ismerek olyan rendszert, ahol a nagyobb erővel járó karakterek indításáról csak és kizárólag az admin dönt, és azt sem tartom igazán jónak, akkor már inkább a szavazás. Egy ember könnyebben ítél rosszul, mint 5-10.
Mivel ebben a mondatban ráismertem a fórumunk rendszerére (), úgy gondoltam, hogy árnyalni kéne ezt jellemzést:
Tény, hogy a beengedhető karakter képességéről gyakran egyedül döntök, de eleve nem engednék be egy kifejezetten erős karaktert, tapasztalhattátok, hogy vagy gyengébb képességet kérek, vagy azt, hogy a képességhasználatnak legyen valamilyen hátránya is.
Természetesen benne van a pakliban, hogy rosszul ítélek, de ekkor lép életbe a Ti "ellenőrző" szerepetek, hisz úgy vélem, hogy ha valaki Vérpistázik, akkor a játékosok majd kilökik maguk közül a "rossz" játékost, és egyszerűen senkinek nem lesz kénye-kedve szórakozni vele. Ha pedig még ez sem lenne elég, akkor be lehet jelenteni a karakter, lehet panaszkodni, lehet kifogást emelni.
Ja, és persze míg az egyszemélyes döntés ellen lehet kifogást emelni, és mindig nyitott is vagyok rá, addig a többségi elfogadó szavazat esetén kihez lehetne panasszal fordulni? Az őt megszavazó játékosokhoz? Az egyszemélyi felelősség tisztább dolog, mint a többszemélyes felelősség-látszat.
Re: Ötletek, tanácsok
Fiúk, olvasom itt, ki hogyan érvel az egyes megoldások mellett, vagy éppen ellene... És ezek után felmerült bennem a kérdés, hogy szükségünk van egyáltalán 6. szintre?
Most minden sértő szándék nélkül, de League of Legends-ös szóhasználattal élve, a karakterek túlnyomó része úgy is egy "op görény". (A League of Legends egy netes mmorpg, az op pedig =overpowered, túl erős karakter)
Tegyük a kezünket a szívünkre, a másikat pedig emelje fel az, aki azzal az 5 szinttel amit megírt a képességéhez (esetleg a +2., +3. képességével), ne tudná szétszivatni más karakterek/játékosok agyát... (most így hirtelen csak Lex jut eszembe, akinek nem ilyen jellegű a képessége, de a nagy többség azért tényleg csúnya dolgokat tudna alkotni a képességével). Az persze nem azt jelenti, hogy él is a lehetőséggel a karakter, mert azért a személyiség is közrejátszik, de na, remélem a lényeg azért átjön, így se vagyunk éppenséggel gyengék... Tényleg kell nekünk az a 6. szint? Nem hinném...
Mondjuk véleményem szerint a 2-3. képesség is felesleges ilyen módon, de a szabályzat szerint lehet, végülis az x-men világában is van rá példa, szóval ez még belefér Tudom, kijátszani meg nem kötelező.
Viszont, a 6. szint kapcsán az jutott eszembe, hogy a viták elkerülése végett, mi lenne, ha játékosok számára nem lenne elérhető? Esetleg a mesélők 1-1 kalandban, mint NJK bevethetnék néhanapján, vagy esetleg szintén kalandmesteres mesélések során valami "szerrel" elérhető lenne ilyen ideiglenes erőnövekedés... (ha már képesség ellen van ellenszérum, akár ilyen erősítő is lehetne). De ez csak ötletelés, eddig megvoltunk vele, ha esetleg sose lesz, én aztán nem bánom.
(Cerbi, bocsi, hogy így "témalezárás" után írtam, csak elkezdtem írni, aztán idő közben beelőztél )
Most minden sértő szándék nélkül, de League of Legends-ös szóhasználattal élve, a karakterek túlnyomó része úgy is egy "op görény". (A League of Legends egy netes mmorpg, az op pedig =overpowered, túl erős karakter)
Tegyük a kezünket a szívünkre, a másikat pedig emelje fel az, aki azzal az 5 szinttel amit megírt a képességéhez (esetleg a +2., +3. képességével), ne tudná szétszivatni más karakterek/játékosok agyát... (most így hirtelen csak Lex jut eszembe, akinek nem ilyen jellegű a képessége, de a nagy többség azért tényleg csúnya dolgokat tudna alkotni a képességével). Az persze nem azt jelenti, hogy él is a lehetőséggel a karakter, mert azért a személyiség is közrejátszik, de na, remélem a lényeg azért átjön, így se vagyunk éppenséggel gyengék... Tényleg kell nekünk az a 6. szint? Nem hinném...
Mondjuk véleményem szerint a 2-3. képesség is felesleges ilyen módon, de a szabályzat szerint lehet, végülis az x-men világában is van rá példa, szóval ez még belefér Tudom, kijátszani meg nem kötelező.
Viszont, a 6. szint kapcsán az jutott eszembe, hogy a viták elkerülése végett, mi lenne, ha játékosok számára nem lenne elérhető? Esetleg a mesélők 1-1 kalandban, mint NJK bevethetnék néhanapján, vagy esetleg szintén kalandmesteres mesélések során valami "szerrel" elérhető lenne ilyen ideiglenes erőnövekedés... (ha már képesség ellen van ellenszérum, akár ilyen erősítő is lehetne). De ez csak ötletelés, eddig megvoltunk vele, ha esetleg sose lesz, én aztán nem bánom.
(Cerbi, bocsi, hogy így "témalezárás" után írtam, csak elkezdtem írni, aztán idő közben beelőztél )
Ratna Nayar- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 723
Hírnév : 67
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Cerebro, most nem kifejezetten rád, illetve az oldalra gondoltam. Igaz, itt is ez a rendszer működik, de itt tényleg működik, amennyire rövid ittlétem alatt meg tudtam ítélni. Egy másik oldalon viszont, ahol még játszom, sajnos nem egészen jött be ez a dolog a saját szubjektív véleményem szerint, de ez már más kérdés.
Az új helyszíneket persze támogatom, ha ezt nem mondtam volna.
Kara, nem tudom pontosan, milyen meglepetésekre gondolsz, de ha ezek a meglepetések engem érnének, azok nem igazán lennének meglepetések. Tisztában vagyok némely hibámmal, ami zavaró, ezért is igyekszem lehetőleg gyengébb, esendőbb karaktereket indítani az utóbbi időben. De valóban, ez nem ide tartozik, elnézést az Offért. Most már eldugulok.
Az új helyszíneket persze támogatom, ha ezt nem mondtam volna.
Kara, nem tudom pontosan, milyen meglepetésekre gondolsz, de ha ezek a meglepetések engem érnének, azok nem igazán lennének meglepetések. Tisztában vagyok némely hibámmal, ami zavaró, ezért is igyekszem lehetőleg gyengébb, esendőbb karaktereket indítani az utóbbi időben. De valóban, ez nem ide tartozik, elnézést az Offért. Most már eldugulok.
Hugh Hagwood- ~secret master~
- Hozzászólások száma : 276
Hírnév : 2
Re: Ötletek, tanácsok
Hugh:
Főként, mert többnyire nem a szabályzatnak megfelelően (egy szinten vagy egyik, vagy másik fejlődik, ha jól értelmeztem a leírást) alakulnak, hanem annál erőteljesebb az erősödésük.
És a legszebb, mikor egy ilyen Steve panaszkodik a másik karakterére, akinek egy azaz 1 azaz 1.0 (float) darab képessége van, hogy túl erős.
Az is tény, hogy az X-men világában ritka a másodlagos képesség, és többnyire beleőrül a tulajdonosa, de minimum hosszas ápolásra szorul a megjelenése után. Kivéve persze a csúnya nagy gonoszokat, akik 8-tól akár 666,5 darab képességgel is rendelkezhetnek. Céljuk a világuralom vagy a világ elpusztítása, az író célja velük pedig önnön pusztulásuk az erkölcsi tanulság prezentálása céljából.
/Elnézést, ha hosszasan írkáltam, de hirtelen megszállt az ihlet! (:/
Nem erre gondoltam. Sokkal inkább arra, hogy a karaktere játékbeli élményei alapján nem csak a karaktere, de ő maga is megharagszik a másik karakterére. Sőt, azon keresztül az illető játékosra is. Tehát a játékbeli sérelmek kihatnak a való életre, és viszont. Kisebb mértékben ez természetesen gyakran előfordul, a nagyobb mérték viszont kerülendő. Ebből jellemzően rossz szájíz, és ellenségeskedés lesz. Egy-egy szavazás, aminek tétje van egy karakter kapcsán csak teret ad az ilyen esetekre.Chris, megértem, amit mondasz. Nekem ez nehezen megy, mert sok játékostársammal beszélgetek, stb, és így nem lehet elválasztani igazán a kettőt, de szerintem ez kifejezetten jó dolog. És nem hinném, hogy külön lehet választani: ha valaki, teszem azt, hajlamos az életben, a viselkedésével másokat elnyomni, letromfolni, akkor szerintem nagyon jó esély van rá, hogy vérpista karakterekkkel játszik. Márpedig ez előbb-utóbb, dühös privátokban, stb, kitűnik, ha valaki ilyen a való életben is, van olyan játékostársam, akivel nem tudok úgy játszani, hogy legalább egy "Mi a fenét csinálsz, de hülye béna izé" jellegű üzenetet ne kapjak. Például ő már rég nem lenne vezető karakter, ha a játékosok dönthetnének róla.
Nos ezzel kapcsolatban olyat láttam gyakran, hogy az adott képesség-páros közül mindegyik külön-külön is bőven használható, sőt hatékony eszköz volt, mégis párban viszi az adott karakter. Persze semmi nem múlhatja felül a jó öreg Jean Grey-féle telepátia-telekinézis kombó által garantált Steven Blood lehetőségeket, de azért ezzel kapcsolatban adódnak érdekes kérdések.Mondjuk véleményem szerint a 2-3. képesség is felesleges ilyen módon, de a szabályzat szerint lehet, végülis az x-men világában is van rá példa, szóval ez még belefér
Főként, mert többnyire nem a szabályzatnak megfelelően (egy szinten vagy egyik, vagy másik fejlődik, ha jól értelmeztem a leírást) alakulnak, hanem annál erőteljesebb az erősödésük.
És a legszebb, mikor egy ilyen Steve panaszkodik a másik karakterére, akinek egy azaz 1 azaz 1.0 (float) darab képessége van, hogy túl erős.
Az is tény, hogy az X-men világában ritka a másodlagos képesség, és többnyire beleőrül a tulajdonosa, de minimum hosszas ápolásra szorul a megjelenése után. Kivéve persze a csúnya nagy gonoszokat, akik 8-tól akár 666,5 darab képességgel is rendelkezhetnek. Céljuk a világuralom vagy a világ elpusztítása, az író célja velük pedig önnön pusztulásuk az erkölcsi tanulság prezentálása céljából.
/Elnézést, ha hosszasan írkáltam, de hirtelen megszállt az ihlet! (:/
Cristopher W. Somerset- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 1072
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Húha, tényleg, 2-3. képesség kapcsán jut eszembe... Cerbi, ha esetleg nagyon sok szabadidőd lenne, szerintem a szabályzaton belül ezt is érdemes lenne kicsit bővebben kifejteni. Nem tudom, hogy hányan/hogyan vannak vele, de nekem a mai napig nem egészen világos, hogy hogyan is működik az egész működése, kivitelezése az oldal keretein belül... Mondjuk néhány embertől már hallottam, hogy ők is hasonlóan vannak vele, de ha egy kicsit bővebb kifejtést kapna a dolog, az szerintem nem ártana. Pl. hanyas szinttől lehet igényelni, milyen jellegűt (alapképességhez hasonló, vagy attól nagyon eltérő is lehet-e), ez mi alapján fejlődik (reagszám, szint, stb...), mi a max erőssége amit elérhet (3 db 5-ös szintű képesség, vagy egyre gyengébbek), meg hasonlók... Úgy rémlik, hogy ezek így egy helyen összeszedve nem szerepeltek, bár rég olvastam már a karakteralkotási szabályokat, szóval ha azóta már van ilyen akkor elnézést a postért Ha nincs, akkor viszont szerintem jó ötlet lenne, lévén, hogy elég népszerűek az oldalon a 2-3. képességek, vagy legalábbis a 2. mindenképp.
Ratna Nayar- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 723
Hírnév : 67
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Chris ez a nagyon ritka, ez ugye valami vicc? Minimum a karakterek fele bír az alapsztori szerint legalább 2 képességgel... Csak pár példa:
Varangy - falmászás, ugrás, ügyesség, méregköpet, harci nyelv
Árnyék - mutálódott test, teleportáció
Buldozer - szupererő, sebezhetetlenség
Kolosszus - növelt erő, szuperpáncél
Jean - telekinézis, gondolatolvasás
Had ne kelljen tovább folytatnom.
A karakterek az alap képregényben/rajzfilmben/filmben úgy vannak megalkotva, hogy kb kiegyensúlyozottak legyenek, az igazi harci mókusokon kívül, amikhez csapat kell hogy agyonverjék.
Mellesleg rosszul emlékszel, nem egyik szinten egyik, másik szinten másik fejlődik, hanem első szinten elvileg csak az egyik van, második szinten megjelenik a második de gyengébben, harmadik szinttől pedig egyforma erővel, folyamatosan fejlődnek. De nem is ez a lényeg. Őszintén szólva használom én is, minden esetben, már csak azért is, mert színesebbé teszi a karaktert. Nincs ezzel baj úgy gondolom, amíg nem alkotunk legyőzhetetlen karaktereket. Mindig, mindenkinek van gyenge pontja. Lásd a Magneto példája: egy közepes erejű szájbarugdosás után azonnal K.O. Vagy a Kardfog példája, begyógyít akármit, az egy dolog, de kezdő telepata is hazavágja az agyát, vagy jégbe fagyasztja Bobby vagy bár akármi és ennyi.
De leginkább!!!!
Könyörgöm ne kezdjük ezt el. A te képességed jobb vagy az enyém és az meg már milyen dolog hogy... NEM! Cerebro (szerintem) az idő múlásával engedékenyebb lett bizonyos mértékig. Egyetlen példát (és direkt inaktív játékost mondok, akinél észrevettem ezt először) Lilyt tudnám mondani, aki első szinten minden fizikális és mentális támadást blokkol maga körül pár méter sugarú körben, percekig. Én az elején még emlékszem mennyire ágált a sebezhetetlenség mint erő ellen, de végül láthatólag beengedte. Viszont, nézzetek körül, hogy az igazán harci szörny jellegű karik hány szintet értek meg, meg hány hsz-t...
6. szint helyett meg én speciel visszaugranék a kredites felvetésemhez. Marha drágán és nagyon apránként lehessen fejleszteni esetleg a képességeken egy kicsikét, esetleg kreatívkodjunk össze valamit, ami levezethető pusztán a képességünkből mint cselekvés, stb. Kreditekből apránként megvéve erősödsz nagyon minimálisat és ennyi. Ciklonnak állati sok kreditje volt már, ő pl vett egy teljes mentális védelmet (na ezt ne kapjanak a játékosok XD ) hasonlókra gondolok. Ez fix, hsz függő, stb.
Varangy - falmászás, ugrás, ügyesség, méregköpet, harci nyelv
Árnyék - mutálódott test, teleportáció
Buldozer - szupererő, sebezhetetlenség
Kolosszus - növelt erő, szuperpáncél
Jean - telekinézis, gondolatolvasás
Had ne kelljen tovább folytatnom.
A karakterek az alap képregényben/rajzfilmben/filmben úgy vannak megalkotva, hogy kb kiegyensúlyozottak legyenek, az igazi harci mókusokon kívül, amikhez csapat kell hogy agyonverjék.
Mellesleg rosszul emlékszel, nem egyik szinten egyik, másik szinten másik fejlődik, hanem első szinten elvileg csak az egyik van, második szinten megjelenik a második de gyengébben, harmadik szinttől pedig egyforma erővel, folyamatosan fejlődnek. De nem is ez a lényeg. Őszintén szólva használom én is, minden esetben, már csak azért is, mert színesebbé teszi a karaktert. Nincs ezzel baj úgy gondolom, amíg nem alkotunk legyőzhetetlen karaktereket. Mindig, mindenkinek van gyenge pontja. Lásd a Magneto példája: egy közepes erejű szájbarugdosás után azonnal K.O. Vagy a Kardfog példája, begyógyít akármit, az egy dolog, de kezdő telepata is hazavágja az agyát, vagy jégbe fagyasztja Bobby vagy bár akármi és ennyi.
De leginkább!!!!
Könyörgöm ne kezdjük ezt el. A te képességed jobb vagy az enyém és az meg már milyen dolog hogy... NEM! Cerebro (szerintem) az idő múlásával engedékenyebb lett bizonyos mértékig. Egyetlen példát (és direkt inaktív játékost mondok, akinél észrevettem ezt először) Lilyt tudnám mondani, aki első szinten minden fizikális és mentális támadást blokkol maga körül pár méter sugarú körben, percekig. Én az elején még emlékszem mennyire ágált a sebezhetetlenség mint erő ellen, de végül láthatólag beengedte. Viszont, nézzetek körül, hogy az igazán harci szörny jellegű karik hány szintet értek meg, meg hány hsz-t...
6. szint helyett meg én speciel visszaugranék a kredites felvetésemhez. Marha drágán és nagyon apránként lehessen fejleszteni esetleg a képességeken egy kicsikét, esetleg kreatívkodjunk össze valamit, ami levezethető pusztán a képességünkből mint cselekvés, stb. Kreditekből apránként megvéve erősödsz nagyon minimálisat és ennyi. Ciklonnak állati sok kreditje volt már, ő pl vett egy teljes mentális védelmet (na ezt ne kapjanak a játékosok XD ) hasonlókra gondolok. Ez fix, hsz függő, stb.
Romboló- ~master mason~
- Hozzászólások száma : 169
Hírnév : 15
Re: Ötletek, tanácsok
Ahogy én értelmeztem a szabályzatot, aszerint megpróbálok segíteni az ügyben:
Buldozer - nem emel tonnákat, éppen csak olyan erős az izmai szakítószilárdsága is, hogy nem szakadnak szét, ha "túlerőlteti", kvázi nem tudja őket túlerőltetni
Kolosszus - képessége: acéllá változik, az, hogy ennek fizikai ellenállás és erő is a járuléka, más kérdés
Jean az, akinél az elmére ható (mentális) képesség mellett egy teljesen más fajta, az anyagi világra ható (fizikális) képesség jelent meg.
*Ja igen, Árnyéknál pedig a mutáció járuléka a torzulás. Elvártam volna Kolosszusnál is minimum egy harmadik szemet, Jean-nél meg valami elfes hegyes füleket.
Jó, a Bestia- és a Varangy-féle torzulás simán lehet enyhébb másodlagos mutáció. De a legtöbbeknél szellemi és testi elváltozást hoz a megjelenése, de minimum az egyiket. Lásd pl Bestia esetében cseppet megvadult, és erre később is hajlamos lett. Ugyanígy Jean, aki végső soron csak pusztítani kezdett, "mer az fun" címen. Elixirnek arannyá vált a bőre a képessége használatától, és igen, voltak lélektani hatásai. Azon túl, hogy ha pusztításra használta az erejét, ez az arany napokra vagy akár hetekre megfeketedett. Iceman is cseppet megrázó élményként élte meg, ahogy szépen lassan állandósult az élő jég formája.
Minimum 3. szinttől, és jellegére legjobb tudomásom szerint nincs kikötés.hanyas szinttől lehet igényelni, milyen jellegűt
Nem fejlődik, legfeljebb jobban megtanulod használni. Pl, ha repülni tudsz, nem fogsz gyorsabban repülni reagok előrehaladtával, legfeljebb megtanulsz rendesen kanyarodni, így nem mész folyton falnak.ez mi alapján fejlődik
Mondhatni alaptartozék általában. Vagy eleve "csomagban" készítik a karaktert, bár ez egy hosszabb kifejtésben megérthető elméletem.vagy legalábbis a 2. mindenképp
Varangy - képessége: békaember, puffVarangy - falmászás, ugrás, ügyesség, méregköpet, harci nyelv
Árnyék - mutálódott test, teleportáció
Buldozer - szupererő, sebezhetetlenség
Kolosszus - növelt erő, szuperpáncél
Jean - telekinézis, gondolatolvasás
Buldozer - nem emel tonnákat, éppen csak olyan erős az izmai szakítószilárdsága is, hogy nem szakadnak szét, ha "túlerőlteti", kvázi nem tudja őket túlerőltetni
Kolosszus - képessége: acéllá változik, az, hogy ennek fizikai ellenállás és erő is a járuléka, más kérdés
Jean az, akinél az elmére ható (mentális) képesség mellett egy teljesen más fajta, az anyagi világra ható (fizikális) képesség jelent meg.
*Ja igen, Árnyéknál pedig a mutáció járuléka a torzulás. Elvártam volna Kolosszusnál is minimum egy harmadik szemet, Jean-nél meg valami elfes hegyes füleket.
Jó, a Bestia- és a Varangy-féle torzulás simán lehet enyhébb másodlagos mutáció. De a legtöbbeknél szellemi és testi elváltozást hoz a megjelenése, de minimum az egyiket. Lásd pl Bestia esetében cseppet megvadult, és erre később is hajlamos lett. Ugyanígy Jean, aki végső soron csak pusztítani kezdett, "mer az fun" címen. Elixirnek arannyá vált a bőre a képessége használatától, és igen, voltak lélektani hatásai. Azon túl, hogy ha pusztításra használta az erejét, ez az arany napokra vagy akár hetekre megfeketedett. Iceman is cseppet megrázó élményként élte meg, ahogy szépen lassan állandósult az élő jég formája.
A hozzászólást Cristopher W. Somerset összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Feb. 03, 2012 1:19 pm-kor.
Cristopher W. Somerset- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 1072
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
(Most már mindenki menjen játszani, mert most már ebédelnék valamit, aztán van is egy kis dolgom, és egyidejűleg nem tudom ezt a sok hozzászólást átolvasni! Off)
Re: Ötletek, tanácsok
Most idézés nélkül megpróbálok röviden és tömören válaszolni a felmerült kérdésekre.
1. Az, hogy egy karakternek alapvetően 2, pályázattal 3 képessége lehet nem a filmes/képregényes tapasztalatok motiválják, hanem a játékélmény fokozása. Azt már mindenki maga dönti el, hogy szüksége van-e 3 képességre, vagy játszik eggyel, hisz adott esetben ez nem kell, hogy mérvadó legyen.
2. Újraolvasva a képesség-magyarázatot, talán valóban nem teljesen egyértelmű, hogy pontosan hogyan is kell ezt elképzelni, bár mivel én írtam, én értem.
A lényeg az, hogy minden karakternek egy pontosan meghatározott képességgel kell rendelkeznie, ha mutáns. Ez a képessége lesz az, ami első szinttől az utolsóig végigkíséri az "életét".
A második képességet úgy kell ehhez igazítani, hogy első szinten nem használhatja mindkét képességét egyforma hatékonysággal - itt jön képbe a játékos korrektsége. Ha választott másodlagos képességet, akkor az a harmadik szinten lesz ugyanolyan jól használható, mint az elsődleges. 3++ szinttől pedig egyaránt kijátszhatja mindkét verziót, ahogy neki tetszik.*
3. Igaza van Rombolónak, hogy a játék lényege nem az, hogy X vagy Y képessége a jobb, a hatékonyabb, ő a "faszagyerek" (én kérek bocsánatot).
Alapvetően több helyen jelzem a Szabályzatban, hogy a játék erősen alapoz arra, hogy mindenki megfontoltan játszik, és nem azt tartja szem előtt, hogy mikor és milyen módon tudja "lealázni" az aktuális ellenségét.
Ami számít, az a kreativitás, hisz adott esetben egy menekülés frappáns kivitelezése is lehet olyan szórakoztató, mint a kivérzésig tartó pofozkodás.
Abban az esetben pedig, ha két vagy több játékos között harcra kerül a sor, akkor vagy a KM szabja meg a végkifejletet, vagy a két játékos kiegyezik (felőlem aztán használhattok online dobókockát, ha úgy jobban esik ).
Szerintem ezek az irányelvek nem ördögtől valóak, és 13 éves Pistitől 45 éves Józsefig mindenkinek elfogadható lehet. Hiszen amíg valaki veszett fúriaként nem akarja kipusztítani az aktív játékosainkat, addig baj nem lehet, legfeljebb néhány pofonért revánsot vesztek. (Amúgy szerintem ezt a verekvést eddig is meg tudtátok oldani, és ezután is menni fog, nem?)
*Talán úgy tűnhet, hogy ezt a szabályt nem veszem elég szigorúan. Lehet, hogy engedékeny vagyok - vagy lettem -, de komoly panaszbejelentés eleddig még nem érkezett, hogy valakinek súlyos hátránya származott volna egy inkorrekt játékosi megmozdulás miatt. Tévednék?
1. Az, hogy egy karakternek alapvetően 2, pályázattal 3 képessége lehet nem a filmes/képregényes tapasztalatok motiválják, hanem a játékélmény fokozása. Azt már mindenki maga dönti el, hogy szüksége van-e 3 képességre, vagy játszik eggyel, hisz adott esetben ez nem kell, hogy mérvadó legyen.
2. Újraolvasva a képesség-magyarázatot, talán valóban nem teljesen egyértelmű, hogy pontosan hogyan is kell ezt elképzelni, bár mivel én írtam, én értem.
A lényeg az, hogy minden karakternek egy pontosan meghatározott képességgel kell rendelkeznie, ha mutáns. Ez a képessége lesz az, ami első szinttől az utolsóig végigkíséri az "életét".
A második képességet úgy kell ehhez igazítani, hogy első szinten nem használhatja mindkét képességét egyforma hatékonysággal - itt jön képbe a játékos korrektsége. Ha választott másodlagos képességet, akkor az a harmadik szinten lesz ugyanolyan jól használható, mint az elsődleges. 3++ szinttől pedig egyaránt kijátszhatja mindkét verziót, ahogy neki tetszik.*
3. Igaza van Rombolónak, hogy a játék lényege nem az, hogy X vagy Y képessége a jobb, a hatékonyabb, ő a "faszagyerek" (én kérek bocsánatot).
Alapvetően több helyen jelzem a Szabályzatban, hogy a játék erősen alapoz arra, hogy mindenki megfontoltan játszik, és nem azt tartja szem előtt, hogy mikor és milyen módon tudja "lealázni" az aktuális ellenségét.
Ami számít, az a kreativitás, hisz adott esetben egy menekülés frappáns kivitelezése is lehet olyan szórakoztató, mint a kivérzésig tartó pofozkodás.
Abban az esetben pedig, ha két vagy több játékos között harcra kerül a sor, akkor vagy a KM szabja meg a végkifejletet, vagy a két játékos kiegyezik (felőlem aztán használhattok online dobókockát, ha úgy jobban esik ).
Szerintem ezek az irányelvek nem ördögtől valóak, és 13 éves Pistitől 45 éves Józsefig mindenkinek elfogadható lehet. Hiszen amíg valaki veszett fúriaként nem akarja kipusztítani az aktív játékosainkat, addig baj nem lehet, legfeljebb néhány pofonért revánsot vesztek. (Amúgy szerintem ezt a verekvést eddig is meg tudtátok oldani, és ezután is menni fog, nem?)
*Talán úgy tűnhet, hogy ezt a szabályt nem veszem elég szigorúan. Lehet, hogy engedékeny vagyok - vagy lettem -, de komoly panaszbejelentés eleddig még nem érkezett, hogy valakinek súlyos hátránya származott volna egy inkorrekt játékosi megmozdulás miatt. Tévednék?
Re: Ötletek, tanácsok
*Fiatal indián botorkál a titáni szócsata atomsivatagjában. Láthatóan meglepődött saját merészségén, de megszólítja a legnagyobb, égig érő alakot...
Üdv Nagy Gép törzsfő! Miközben a világ problémáin törtem pipázás közben a fejem, egy új ösvény derengett fel előttem. Mindenfelé látok olyan füstjeleket, amik az Inkvizíció Hadiösvényre lépéséről szólnak. Minden bizonnyal, sokan vannak sámánok, akik hadiösvényre lépnének ellene. Nem keletkezhetne egy mutáns Hadiösvény, ami az inkvizíció megskalpolását célozza? Tehát egy frakció, ami reményvesztett Dzsihadban harcoló sámánokból áll?
Üdv Nagy Gép törzsfő! Miközben a világ problémáin törtem pipázás közben a fejem, egy új ösvény derengett fel előttem. Mindenfelé látok olyan füstjeleket, amik az Inkvizíció Hadiösvényre lépéséről szólnak. Minden bizonnyal, sokan vannak sámánok, akik hadiösvényre lépnének ellene. Nem keletkezhetne egy mutáns Hadiösvény, ami az inkvizíció megskalpolását célozza? Tehát egy frakció, ami reményvesztett Dzsihadban harcoló sámánokból áll?
Vidám Bagoly- ~fellow craft~
- Hozzászólások száma : 91
Hírnév : 4
Tartózkodási hely : A nagy víz innenső oldalán.
Re: Ötletek, tanácsok
Tiszteletem!
A lezárt (véget ért), vagy régóta (3-4 hónapja álló) kalandok topicjait valamiféle archívumba át lehetne helyezni, hogy az aktualitások jobban látszódjanak.
A lezárt (véget ért), vagy régóta (3-4 hónapja álló) kalandok topicjait valamiféle archívumba át lehetne helyezni, hogy az aktualitások jobban látszódjanak.
Cristopher W. Somerset- ~perfect master~
- Hozzászólások száma : 1072
Hírnév : 5
Tartózkodási hely : Xavier Intézet
Re: Ötletek, tanácsok
Ha olyan topikról van szó, amit külön a kalandra jött létre, akkor lehetséges, viszont akkor PM-ben kérem a linkeket.
Vidám Bagoly: ha majdan egyszer létrejön az inkvizíció (Tisztítók), akkor lehet róla szó, hisz jelenleg fantom még az ellenség.
Vidám Bagoly: ha majdan egyszer létrejön az inkvizíció (Tisztítók), akkor lehet róla szó, hisz jelenleg fantom még az ellenség.
2 / 3 oldal • 1, 2, 3
Post-Outsiders :: Infopanel :: Kapcsolat
2 / 3 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|